دسته‌بندی نشده

تفاوت های کابل افشان با کابل مفتول (خشک)

مقایسه کابل افشان و خشک

تفاوت های کابل افشان با کابل مفتول (خشک) یکی از موضوعات مهم درباره سیم و کابل ها افشان بودن و معمولی بودن آن است.یکی از  تفاوت کابل افشان و کابل مفتولی می توان به اختلاف مقاومت اهمی این دو کابل اشاره کرد. که مقاومت اهمی در نمونه کابل مفتولی کمی بیشتر از کابل افشان است. این مقاومت ها ناشی از پیچش رشته ها و طول کابل ها می باشد.هر دو کابل وظیفه انتقال انرژی الکتریکی و جریان برق از یک محل به محل دیگر را دارند. اما تفاوت این دو نوع کابل در چیست؟ در این قسمت قصد داریم به تفاوت‌های آن ها بپردازیم. همانطور که کابل از به هم پیوستن چند سیم در کنار هم تشکیل شده است پس موارد ذکر شده هم برای سیم مفتول و هم سیم افشان مطرح است و فقط مربوط به کابل برق افشان و مفتول نیست.

کابل‌های افشان با توجه به انعطاف پذیری بالایی که دارند، گزینه خوبی برای موقعیت‌هایی خواهند بود که نیازمند کابل متحرک هستیم و یا ممکن است به کابلی نیاز داشته باشیم که کابل به صورت متناوب پیچ خورده می شود.اما اگر اتصالات ثابت باشد کابل هایخشک متناسب تر هستند.

تفاوت کابل افشان و خشک
کابل افشان
تفاوت کابل خشک

✔ ویژگی های کابل خشک وافشان✔

 ضخامت هادی کابل مفتول بسیار بیشتر از کابل افشان است. با توجه به این دلایل کابل افشان انعطاف پذیرتر از کابل مفتول است.کابل برق مفتولی مقاومت اهمی کمتری نسبت به کابل افشان دارد. توجه داشته باشید که مقاومت اهمی هر چه کمتر باشد سیم یا کابل جریان برق را با کیفیت بهتری منتقل می‌کنند و افت ولتاژ کمتری ایجاد می‌شود.اتسحکام و استقامت کابل مفتولی از کابل افشان بیشتر است.کابل مفتول و کابل افشان از نظر میزان خوردگی، کابل مفتولی میزان خوردگی بیشتری داردو نیرومندتر است.یکی از موارد کاربرد کابل خشک سیم کشی درون تابلو ها است که آن را از کابل افشان متمایز تر می کند.

یکی از تفاوت های کابل افشان و کابل خشک چیست؟

یکی از تفاوت کابل افشان و کابل مفتولی می توان به اختلاف مقاومت اهمی این دو کابل اشاره کرد.

بین کابل خشک و کابل افشان ضخامت کدام کابل بیشتر است؟

ضخامت کابل خشک بیشتر از کابل افشان است.

کدام کابل نسبت به دیگری مقاومت اهمی کمتری دارد؟

کابل برق خشک مقاومت اهمی کمتری نسبت به کابل افشان دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *