دسته‌بندی نشده

?معرفی بهترین کابل آلومینیوم + جدول کابل آلومینیوم?

کابل خشک

یکی از کابل های محبوب در بازار بعد از کابل های مسی کابل های آلومینیوم می باشند. که این کابل ها در سایز های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. وجود ویژگی های مختلف در کابل ها با سایز ها و ابعاد مختلف موجب می شود که این کابل در سیم کشی خانه ها و به دلیل ویژگی های مثبت فیزیکی در هواپیما ها مورد استفاده قرار می گیرند. قطعا گفتن اینکه کدام مدل یا سایز در میان کابل های آبومینیوم بهتر است.سخن اشتباهی است ولی ما در این مقاله قصد داریم سایز ها و ویژگی هایی که این نوع کابل را از سایر کابل ها متمایز می کند را ما بیان کنیم.

ویژگی های بهترین کابل آلومینیوم در بازار

جریان مجاز این محصول به شرایط زیر مربوط است

  • استاندارد و مرغوبیت کابل (دارای استاندارد های معتبر بودن)
  • میانگین دما و مکان نصب کابل
  • فاصله کابل‌ها از یکدیگر
  • مسافت و در نظر گرفتن افت ولتاژ در مسیر

 

برای دیدن ویژگی های کابل آلومینیوم کلیک کنید

شرکت های مختلفی این کابل را به تولید و عرضه در بازار رسانده اند که هر کدام دارای وبژگی هایی هستند بیان اینکه کدام برند بهترین کابل آلومینیوم بهتری را تولید می کند کار دشواری است. ما در این مقاله توضیحاتی در مورد این کابل بیان کردیم و الان قصد داریم سه شرکت کسری ، کابل باخترایرانیان ، افشارنژاد خراسان به شما معرفی کنیم. در قسمت فروشگاه برق و صنعت زرین شما عزیزان می توانید اطلاعات کاملی در مورد کابل های مختلف کسب کرده و همچنین مشاوره تلفنی برای خرید و قیمت روز این کالا کسب کنید.

یکی از شاخصه های مهم این محصول جریان مجاز می باشد.به دلیل تنوع در سایزها و سطح مقطع کابل ها جریان مجاز در انواع این محصولات متفاوت است برای جلوگیری از خطرات احتمالی باید از این موضوع اطلاع داشت.

معرفی بهترین کابل آلومینیوم + جدول کابل آلومینیوم

مزایای کابل برق آلومینیوم

در صنعت برق کشی برای قیمت مناسب از کابل های آلومینیومی استفاده می شود. نکته مهم در تولید انواع کابل برق، میزان مقاومت آن ها است. به هر میزان که مقاومت الکتریکی کابل کمتر باشد، کابل مناسب تر است. به همین دلیل از این کابل استفاده های فراوانی می شود.کابل آلومینیوم نسبت به کابل مسی مزایایی از جمله: وزن سبک، قیمت مناسب، نصب آسان ،قابل بازیافت بودن و مقاومت الکتریکی بالا دارد

.در مسافت های طولانی که هزینه کابل های مسی به مراتب بالاست پیشنهاد می‌شود که پروژه‌ها از کابل های آلومینیومی به جای کابلهای مسی استفاده نمایند تا بتوانید هزینه‌های پروژه های خود را کاهش دهید.به طور کلی از کابل‌های آلومینیومی فشار متوسط در صنعت و تاسیسات برق استفاده می‌شود. این کابل‌ها به صورت داخلی یا خارجی، کاربرد دارند. کابل‌های آلومینیومی فشار متوسط در خطوط زمینی توزیع برق نیز استفاده می‌شود. یکی از کاربردهای بسیار مهم این نوع از کابل‌ها استفاده در پست ایستگاه‌های متحرک می‌باشد که به طور کلی برای کنده کاری در معدن و همچنین برای تامین برق لازم در تاسیسات صنعتی به کار برده می‌شود. برای ارتباط میان ترانسفورماتور افزاینده و ژنراتور در نیروگاه‌ها نیز از این نوع کابل استفاده می‌شود.

نگرانی ها و باید های کابل آلومینیوم

  • یکی از نگرانی‌های افراد برای انتخاب کابل آلومینیومی مقاومت الکتریکی بالای آن است که می‌تواند باعث افزایش دمای سیم و آتش سوزی شود اما برای این مشکل هم راه حلی وجود دارد. اگر در انتخاب کابل از جداول مرتبط مانند جدول تبدیل قطر کابل مسی به آلومینیومی استفاده شود چنین مشکلاتی هرگز به وجود نخواهند آمد. توجه داشته باشید در چنین حالتی قطر کابل آلومینیومی باید از کابل مسی بیشتر باشد.
  • برای پیشگیری از ایجاد مشکلات وابسته به تغییرات دمایی و رطوبت معمولا کابل‌ها را در نقاطی نصب می‌کنند که تغییر طول آن باعث ایجاد خطر نشود و معمولا از آن برای سیم کشی داخلی ساختمان استفاده نمی‌کنند.
  • اگر نگران واکنش پذیری آلومینیوم با هوا هستید لازم است بدانید که برای جلوگیری از این واکنش و آتش سوزی بر اثر ایجاد مقاومت الکتریکی از عایق‌های خاصی در پوشش کابل استفاده می‌شود تا ارتباط هادی با هوای آزاد به حداقل برسد.

جدول کابل آلومینیوم

محصول تیپ کابل سایز
کابل آلومینیومیNA2XY16*1
کابل آلومینیومیNA2XY25*1
کابل آلومینیومیNA2XY35*1
کابل آلومینیومیNA2XY50*1
کابل آلومینیومیNA2XY70*1
کابل آلومینیومیNA2XY95*1
کابل آلومینیومیNA2XY120*1
کابل آلومینیومیNA2XY150*1
کابل آلومینیومیNA2XY185*1
کابل آلومینیومیNA2XY240*1
کابل آلومینیومیNA2XY300*1
کابل آلومینیومیNA2XY400*1
کابل آلومینیومیNA2XY500*1
کابل آلومینیومیNA2XY10*2
کابل آلومینیومیNA2XY16*2
کابل آلومینیومیNA2XY25*2
کابل آلومینیومیNA2XY35*2
کابل آلومینیومیNA2XY10*4
کابل آلومینیومیNA2XY16*4
کابل آلومینیومیNA2XY25*4
کابل آلومینیومیNA2XY35*4
کابل آلومینیومیNA2XY50*4
کابل آلومینیومیNA2XY70*4
کابل آلومینیومیNA2XY95*4
کابل آلومینیومیNA2XY16*5
کابل آلومینیومیNA2XY25*5
کابل آلومینیومیNA2XY35*5
کابل آلومینیومیNA2XY25+16*3
کابل آلومینیومیNA2XY35+16*3
کابل آلومینیومیNA2XY50+25*3
کابل آلومینیومیNA2XY70+35*3
کابل آلومینیومیNA2XY95+50*3
کابل آلومینیومیNA2XY120+70*3
کابل آلومینیومیNA2XY150+70*3
کابل آلومینیومیNA2XY185+95*3
کابل آلومینیومیNA2XY240+120*3
کابل آلومینیومیNA2XY240+120*3
جدول کابل آلومینیوم

در این مقاله سعی شده فقط کابل آلومینیوم رایج در بازار مورد بررسی قرار بگیرد کابل آلومینیوم با روکش مسی دارای ویژگی های دیگری می باشد.

چند مزایای کابل آلومینیوم

وزن سبک، قیمت مناسب، نصب آسان ،قابل بازیافت بودن و مقاومت الکتریکی بالا دارد

کابل شبکه در ایستگاه های متحرک مورد استفاده قرار میگیرد؟

بله ، یکی از کاربردهای بسیار مهم این نوع از کابل‌ها استفاده در پست ایستگاه‌های متحرک می‌باشد که به طور کلی برای کنده کاری در معدن و همچنین برای تامین برق لازم در تاسیسات صنعتی به کار برده می‌شود.

نگرانی ها و باید های کابل آلومینیوم

یکی از نگرانی‌های افراد برای انتخاب کابل آلومینیومی مقاومت الکتریکی بالای آن است که می‌تواند باعث افزایش دمای سیم و آتش سوزی شود اما برای این مشکل هم راه حلی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *